Zima zbliża się wielkimi krokami. Nie możemy zapominać o odpowiedniem przygotowaniu samochodu do tego okresu. Zmiana opon to pierwsza czynność, którą powinniśmy zrobić przed pierwszym śniegiem. Jak wymienić opony? jakie błędy kierowcy popełniają najcześciej?
Wymiana kół w samochodzie dla większości kierowców wydaje się banalną czynnością. Odkręcenie kilku śrub za pomocą klucza do kół nie należy do trudnych czynności. Jest w tym dużo racji, ale początkujący użytkownicy samochodów potrafią popełnić liczne błędy.
1. Odpowiednie podłoże
Bardzo ważny jest wybór miejsca w którym będziemy chcieli dokonać wymiany kół. Jeżeli postawimy lewarek na miękkim podłożu, istnieje ryzyko, że lewarek zacznie się zapadać i doprowadzić do niezaplanowanych kłopotów.
2. Zablokowanie kół
Przed rozpoczęciem procesu podnoszenia samochodu koniecznie należy zablokować koła zaciągając hamulec ręczny. Dodatkowo można podłożyć np. cegły pod koła.
3. Samochody z automatycznie regulowanym zawieszeniem
Jeżeli Twój samochód ma automatycznie regulowane zawieszenie koniecznie ustaw tryb serwisowy. Pominięcie tego kroku może doprowadzić do awarii zawieszenia.
4. Odpowiedni kierunek opony
Przed zamontowaniem kół, należy sprawdzić czy nie posiadamy opon kierunkowych. Opony kierunkowe oznaczone są na ściance bocznej opony. Zobaczysz napisane słowo „Rotation” lub „Direction”. Obok niego jest mała strzałka, która pokazuje kierunek obracania się w przód (kierunek jazdy).
5. Siła dokręcenia kół
Pamiętaj, że koła nie mogą być dokręcone ani zbyt mocno, ani zbyt słabo. Pracownicy w zakładach wulkanizacyjnych używają kluczy dynamometrycznych, ale w warunkach amatorskich musimy oprzeć się na swoim wyczuciu. Po wstępnym dokręceniu kół, warto jeszcze raz dokręcić każdą śrubę i upewnić się, że możemy bezpiecznie odjechać.