Free Porn
xbporn

buy twitter followers
uk escorts escort
liverpool escort
buy instagram followers
wtorek, 23 lipca, 2024

Wielkie otwarcie! Od dziś w Warszawie mamy nowy most pieszo-rowerowy!

- Reklama -

Warszawa, stolica Polski, znana jest z wielu zabytków i atrakcji turystycznych. Teraz do listy tych atrakcji dołącza nowy most pieszo-rowerowy, który łączy Śródmieście z Pragą. Most ma 452 metry długości, a z jednego brzegu Wisły na drugi można nim przejść w zaledwie 6 minut.

Otwarcie Mostu

Po dwóch latach od rozpoczęcia prac, na miesiąc przed terminem, most został otwarty dla publiczności. W pierwszym, wieczornym spacerze po nowo wybudowanej przeprawie wziął udział prezydent Rafał Trzaskowski wraz z tłumami mieszkańców stolicy. Prace przy budowie mostu rozpoczęły się w styczniu 2022 roku, a dziś po przeprawie przeszli i przejechali na rowerach pierwsi użytkownicy.

Fot. Facebook/Rafał Trzaskowski

Konstrukcja Mostu

Stalowa konstrukcja mostu, rozpięta pomiędzy brzegami Wisły na wysokości ulic Karowej i Stefana Okrzei, jest gotowa dokładnie miesiąc przed terminem. Iluminacja, która od dzisiejszego wieczora zdobi most, będzie czynna do 5 maja. Jednopoziomowy most wspiera się na siedmiu podporach z żelbetu. Na lewym brzegu, przed ostatnim filarem, przeprawa poszerza się na dwie rampy, które zostały przerzucone nad bulwarami na wysokości chodnika Wybrzeża Kościuszkowskiego.

Fot. Facebook/Rafał Trzaskowski

Most został wykonany ze stali pokrytej farbą, która imituje kolor kortenu. Taki materiał i powłoka są odpowiednie ze względu na dużą wilgotność nad rzeką. Nowy obiekt rozciąga się na długość 452 m i pod tym względem stał się jedną z najdłuższych tego typu przepraw na świecie – dłuższej o 127 metrów od londyńskiego Millennium Bridge, jednego z najbardziej znanych tego typu obiektów na świecie.

Szerokość konstrukcji wygiętej na kształt błyskawicy jest zmienna i w najwęższym punkcie wynosi 6,9 m, a nad nurtem rzeki rozszerza się do 16,3 m. Most poza funkcją komunikacyjną, ma także walory rekreacyjne. W dwóch miejscach linia konstrukcji przeprawy załamuje się. W tych „zagięciach” konstrukcja jest znacznie szersza, aby piesi i rowerzyści mogli zejść na bok i bezpiecznie podziwiać widoki na Wisłę i Warszawę, a zwłaszcza jej zabytkowe centrum – wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO.

Dlatego specjalnie z myślą o osobach chcących odpocząć, konstrukcja została wyposażona w drewniane siedziska. Brak ruchu samochodowego i piękna panorama miasta pozwolą spacerowiczom i rowerzystom na chwilę relaksu.

Znaczenie dla Miasta

Nowy most znacznie przybliżył lewobrzeżną Warszawę do centrum – fizycznie i symbolicznie. Piesi spacerem mogą pokonać przeprawę w ciągu 6 minut, rowerzyści przejadą nią w 2 minuty. Po jego otwarciu oraz rewitalizacji ul. Okrzei wraz z ul. Ząbkowską, stanie się on nową osią – praską wersją Traktu Królewskiego.

Do tej pory ul. Okrzei kończyła się nadwiślańskimi zaroślami. Po otwarciu mostu, idący tą trasą, w kilka minut znajdzie się na Bulwarach Wiślanych, a kierując się dalej wzdłuż ul. Karowej, szybko trafi w okolice Krakowskiego Przedmieścia. Całe otoczenie ul. Okrzei posiada uchwalony plan zagospodarowania przestrzennego określający funkcje i wygląd poszczególnych ulic. Będzie tu więcej zieleni, ma powstać również infrastruktura rowerowa oraz nowe – szersze i wygodne chodniki oraz mała architektura.

Po oddaniu pieszym i rowerzystom mostu, stołeczny Zarząd Dróg Miejskich przystąpi do prac przygotowawczych przy wytyczeniu przejścia dla pieszych przy ul. Karowej. Będzie ono „przedłużeniem” mostu i wyposażone zostanie w sygnalizację świetlną i przejazdy rowerowe. Nowa „zebra” powinna być gotowa do końca wakacji.

Projekt

Most pieszo-rowerowy został zaprojektowany przez warszawską pracownię Schuessler Plan – na podstawie pracy magisterskiej Małgorzaty Dembowskiej – napisanej pod kierunkiem prof. Ewy Kuryłowicz na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej.

Nowy most pieszo-rowerowy w Warszawie to nie tylko nowa atrakcja turystyczna, ale także ważny element infrastruktury miasta, który znacznie ułatwi komunikację pomiędzy dwoma brzegami Wisły. To kolejny krok w kierunku tworzenia miasta przyjaznego dla pieszych i rowerzystów.

- Reklama -

Jesteś świadkiem interesującego wydarzenia?

Jesteś świadkiem wypadku, pożaru lub innego ważnego wydarzenia? wyślij do nas informacje, zdjęcie przez profil na Facebooku lub na adres email: kontakt@ycw.pl

Przeczytaj również

- Reklama -
- Reklama -

Najnowsze artykuły

Najlepsze inwestycje w Warszawie: znamy laureatów Rankingu Inwestycji 2023!

Ranking Inwestycji, inicjatywa największego portalu nowych mieszkań i domów – RynekPierwotny.pl, to coroczne zestawienie, które wyróżnia projekty deweloperskie nie...
- Reklama -

Podobne artykuły

- Reklama -