wtorek, 18 lutego, 2025

Poznaliśmy wykonawcę pierwszego odcinka trzeciej linii metra

- Reklama -

Informacje o tym, kto będzie odpowiedzialny za projekt pierwszego odcinka trzeciej linii metra w Warszawie, są już dostępne. Trasa, która rozpocznie się na Stadionie Narodowym i zakończy na stacji Gocław, będzie miała długość ośmiu kilometrów i obejmować będzie siedem stacji, w tym sześć nowych. Projekt zostanie zrealizowany przez konsorcjum ILF Consulting Engineers & Metroprojekt. Prace budowlane na linii M3 mają rozpocząć się w 2028 roku.

– Nowa linia zbliży Pragę do centrum – w zaledwie kilkanaście minut będzie można dotrzeć z Gocławia na Dworzec Wschodni czy Stadion Narodowy, które są dobrze skomunikowane z lewobrzeżną Warszawą – mówi Rafał Trzaskowski. – Zgodnie z Masterplanem Komunikacyjnym dla Warszawy w przyszłości linia M3 będzie wydłużona na lewy brzeg Wisły – pojedzie na Mokotów – i będzie częścią spójnego systemu pięciu linii metra w Warszawie – dodaje prezydent Rafał Trzaskowski.

W piątek, 23 lutego, komisja przetargowa potwierdziła wybór oferty w postępowaniu na „Wykonanie prac projektowych dla III linii metra w Warszawie – Etap I – Praga wraz ze Stacją Techniczno-Postojową”. Pierwszy odcinek linii M3 zaprojektuje konsorcjum w składzie: ILF CONSULTING ENGINEERS POLSKA Sp. z o.o. (lider) oraz METROPROJEKT Sp. z o.o. Kwota złożonej oferty wynosi 78.181.260,00 zł brutto.

Przetarg na pierwszy odcinek trzeciej linii metra w Warszawie, oznaczonej jako M3, obejmował trasę o długości 8,1 km z siedmioma stacjami. Wśród nich znajduje się już istniejący Stadion Narodowy, który pełnić będzie rolę węzła przesiadkowego, oraz sześć nowych stacji: Dworzec Wschodni, Mińska, Rondo Wiatraczna, Ostrobramska, Jana Nowaka-Jeziorańskiego i Gocław. Planowane jest również utworzenie odnogi prowadzącej do Stacji Techniczno-Postojowej na Koziej Górce.

Wykonawca będzie odpowiedzialny za przygotowanie projektów budowlanych i uzyskanie pozwolenia na budowę. Zamówienie będzie realizowane w kilku etapach, które obejmują opracowanie raportu o oddziaływaniu na środowisko i uzyskanie odpowiedniej decyzji, uzyskanie decyzji ustalającej lokalizację linii kolejowej, opracowanie projektów budowlanych z niezbędnymi decyzjami administracyjnymi oraz pełnienie nadzoru autorskiego.

Faza projektowania to okres, w którym możliwe są zmiany w otoczeniu stacji, które mogą wpłynąć na charakterystykę okolic przyszłych przystanków metra, w tym stacji Rondo Wiatraczna i Dworzec Wschodni. Wykonawca będzie miał 36 miesięcy na realizację zamówienia od momentu podpisania umowy.

Etap projektowania I etapu realizacji linii M3 powinien zakończyć się w 2027 roku, natomiast uzyskana dokumentacja umożliwi ogłoszenie przetargu na jego budowę. Podpisanie umowy ze zwycięzcą tego postępowania planowane jest również na 2027 rok – tak by w 2028 można było rozpocząć prace budowlane.

- Reklama -

Jesteś świadkiem interesującego wydarzenia?

Jesteś świadkiem wypadku, pożaru lub innego ważnego wydarzenia? wyślij do nas informacje, zdjęcie przez profil na Facebooku lub na adres email: kontakt@ycw.pl

ŹródłoUM WARSZAWA

Przeczytaj również

- Reklama -
- Reklama -

Najnowsze artykuły

Czym są kotłownie kontenerowe?

Kotłownie kontenerowe to innowacyjne rozwiązanie w dziedzinie ogrzewania, które łączy w sobie mobilność, elastyczność i wydajność energetyczną. Są to...
- Reklama -

Podobne artykuły

- Reklama -